【ポケモンGO】開発チームが変更?ソースコードの書き方が大きく変わる!吉と出るか凶と出るか

ポケモンまとめ
no title
464: 2021/08/16(月) 23:04:49.86
redditで開発チームが入れ替わったって様だ?ってのを見たが
バグだけが心配だわ。ひとまずフェスは終わってるから安心だけど


A Note on the Recent Coding Style
Jokes aside, we wanted to point out t
hat usually Niantic is fairly consistent with their coding style. Most new features follow the same patterns, structures, layouts, naming conventions, etc etc. In the last two updates, however (215 and 217) things are quite a bit less 'standard'. This isn't wrong or going to introduce more bugs or anything, it's mostly just styling and developer preference. But it's worth noting because this could mean new devs on the team. Which could be a good or bad thing.

Either they have expanded their dev team and are fairly relaxed with styling so the new devs aren't locked into their traditional style, or they have had some dev turnover. I'm not going to speculate either way or another, but in the last two updates, it's clear to us the styling has changed a bit. Just some food for thought for those that care.
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/p4eriz/02170_teardown_follow_up_digging_deeper/
27: 2021/08/15(日) 10:45:35.95
次のバージョンからは新しい開発陣が関わるみたいよ
ソースコードの書き方が変わったとのこと

316: 2021/08/16(月) 09:45:16.83
また記事では、0.215、0.217で、これまでのパターン、構造、レイアウト、命名規則から反れたコードが多く見つかっており、開発チームが拡大し新しい開発者が増えたかまたは開発者が交代した可能性があると伝えています。コードの変化はバグを生み出す可能性もありますが、チームが強化され最終的により良いコードになることを期待したいですね。

参考:reddit

これからバグてんこ盛りアプデが来るかもね

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